picture

picture

PENGENALAN

Foto saya
Bandar Seri Permaisuri, Bandar Tun Razak, Malaysia
ASSALAMMUALAIKUM dan SALAM 1 MALAYSIA....kepada semua para tetamu yang berhormat sekalian...kami disini adalah dari salah sebuah syarikat bumiputra yang telah berdaftar dengan SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA dan telah sekian lama menceburi didalam bidang yang berkaitan dengan memborong membekal dan pengedar sehingga sampai ke tangan dan dijamin dengan harga yang memuaskan. Diantara prodak yang kami pasarkan ialah seperti KELAPA SANTAN DAN AYAM KAMPUNG. Disini juga kami ingin memaklum kan bahawa kami juga menyediakan pengkhidmatan membekal telor ayam dan gas .
  • Lokasi : BANDAR SERI PERMAISURI,BANDAR TUN RAZAK, Malaysia
  • Alamat : Blok 05-00-01,Flat sri johor, 6km, Cheras,56100 Kuala Lumpur . MALAYSIA

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :

Phone: 018-2755546
Komen ke blog kami atau hantarkan email
kepada: nwstimes@gmail.com
Jemput like ke page kami :-


Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 17 Ogos 2012

Kenal Pelanggan Untuk Tingkatkan Jualan

Setiap peniaga harus mengenal pelanggan mereka. Ini bagi memudahkan setiap produk itu dijual tanpa melakukan pemasaran yang membazir.
Terdapat beberapa aspek yang perlu peniaga ambil tahu tentang pelanggannya. Aspek ini harus dinilai daripada rekod jualan yang lepas. Bagi yang ingin memulakan jualan, anda boleh memikirkannya berdasarkan kesesuaian dengan produk yang ingin dijual.

Jantina

Lelaki atau Perempuan Kenal Pelanggan Untuk Tingkatkan Jualan
Pemilihan jantina samada lelaki atau perempuan merupakan perkara asas dalam pemasaran produk. Lihat, samada rekod jualan yang lepas menunjukkan minat pembeli itu adakah dari kalangan perempuan atau lelaki.
Jika belum ada jualan, kaji dan lihat produk yang lebih kurang sama di pasaran dan ambil inisiatif untuk membuat tinjauan.

Umur

Umur Tua atau Muda Kenal Pelanggan Untuk Tingkatkan Jualan
Umur ini bergantung juga kepada harga produk anda. Pada kebiasaanya, kuasa membeli adalah dalam kalangan mereka yang telah bekerja dari umur 18 tahun ke atas. Selain daripada itu, faktor umur juga boleh dikaitkan dengan persekitaran pelanggan.
Jika produk yang hendak dijual disasarkan kepada pelajar di institusi pendidikan tinggi, mungkin kita boleh fikirkan satu jarak umur yang bersesuaian. Contohnya, 18 tahun ke 35 tahun.
Tulis dan senaraikan seberapa banyak umur pelanggan kita dan sebab mengapa mereka membelinya.

Persekitaran

Penilaian Persekitaran Produk Kenal Pelanggan Untuk Tingkatkan Jualan
Bila dan bagaimana produk yang dijual itu akan digunakan? Ringkas bukan. Sebagai contoh, pisau. Produk ini digunakan di dapur pada waktu tengah hari.
Cuba bina seberapa banyak idea berkaitan persekitaran produk anda. Jika buku pula bagaimana? Spesifikkan lagi, buku matematik pula. Fikirkan. =)

Minat

Nilai Minat Pelanggan Yang Berkaitan Produk Kenal Pelanggan Untuk Tingkatkan Jualan
Sesetengah produk boleh dikaitkan dengan minat. Contohnya baju jersi Harimau Malaya. Sudah pasti ianya akan dipakai oleh peminat pasukan kebangsaan.
Jika produk anda album setem, sudah pasti akan dikaitkan dengan pengumpul setem.Jika produk anda mencantikkan kulit, sudah pasti dikaitkan dengan mereka yang minat untuk kelihatan lawa.
Semoga dengan tip yang diberikan ini dapat membantu jualan anda. Salam kejayaan dari saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASTRO AWANI Online