picture

picture

PENGENALAN

Foto saya
Bandar Seri Permaisuri, Bandar Tun Razak, Malaysia
ASSALAMMUALAIKUM dan SALAM 1 MALAYSIA....kepada semua para tetamu yang berhormat sekalian...kami disini adalah dari salah sebuah syarikat bumiputra yang telah berdaftar dengan SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA dan telah sekian lama menceburi didalam bidang yang berkaitan dengan memborong membekal dan pengedar sehingga sampai ke tangan dan dijamin dengan harga yang memuaskan. Diantara prodak yang kami pasarkan ialah seperti KELAPA SANTAN DAN AYAM KAMPUNG. Disini juga kami ingin memaklum kan bahawa kami juga menyediakan pengkhidmatan membekal telor ayam dan gas .
  • Lokasi : BANDAR SERI PERMAISURI,BANDAR TUN RAZAK, Malaysia
  • Alamat : Blok 05-00-01,Flat sri johor, 6km, Cheras,56100 Kuala Lumpur . MALAYSIA

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :

Phone: 018-2755546
Komen ke blog kami atau hantarkan email
kepada: nwstimes@gmail.com
Jemput like ke page kami :-


Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 13 November 2013

Suspek godam laman Singapura didakwa

  • Suspek godam laman Singapura didakwaPenggodam yang menggelarkan dirinya 'The Messiah' didakwa kerana menggodam laman Majlis Bandaran Ang Mo Kio dan juga menghadapi tiga tuduhan salah guna dadah. - Foto THE STRAITS TIMES
 1 / 1 
SINGAPURA - Seorang lelaki yang disyaki sebagai penggodam bergelar 'The Messiah' telah didakwa, semalam menurut Berita Harian Singapura.

James Raj Arokiasamy, 35 tahun, yang ditangkap di Kuala Lumpur sebelum dihantar pulang ke Singapura, didakwa di mahkamah atas tuduhan menggodam laman Majlis Bandaran Ang Mo Kio.

Dia juga menghadapi tiga tuduhan menyalahgunakan dadah.

Di samping itu, lima suspek lain sedang membantu polis dalam siasatan berkaitan beberapa kes serangan siber sepanjang beberapa minggu lalu.

Menurut polis dalam satu kenyataan semalam, Arokiasamy dipercayai menggodam beberapa laman termasuk blog akhbar The Straits Times, Yayasan Masyarakat PAP (PCF) dan City Harvest Church.

Dia melarikan diri kerana kesalahan dadah dan ditangkap di sebuah apartmen di Kuala Lumpur oleh polis Malaysia hasil maklumat yang diberi polis Singapura.

Arokiasamy dipercayai melakukan serangan siber itu dari sebuah apartmen di Jalan Sri Hartamas, Kuala Lumpur.

Dia didakwa di bawah Akta Penyalahgunaan Komputer dan Keselamatan Siber menggodam dan memuat naik topeng Guy Fawkes di laman Majlis Bandaran Ang Mo Kio pada 28 Oktober lalu.

Guy Fawkes seorang tokoh revolusi Inggeris abad ke-16 yang topengnya dipakai oleh sebuah kumpulan penggodaman antarabangsa, Anonymous.

Semalam, pendakwa raya memohon agar Arokiasamy ditahan di Institut Kesihatan Mental (IMH) bagi penilaian psikiatri selepas dia memberitahu mahkamah bahawa dia mengambil ubat kerana masalah Gangguan Hiperaktif Kurang Tumpuan (ADHD), gangguan personaliti dan masalah kemurungan.

Hakim menerima permohonan itu.

Jika didapati bersalah, Arokiasamy boleh dikenakan hukuman denda sehingga $10,000 (RM 32,000) atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-dua hukuman.

Menurut polis lagi, lima suspek lain berumur 17 hingga 45 tahun sedang disoal siasat kerana disyaki menggodam sebahagian laman Pejabat Perdana Menteri (PMO) dan Istana.

Laman lampiran bagi pencarian di laman PMO dan Istana digodam pada 7 November, masing-masing pada 11.17 malam dan 12.20 tengah malam.

Tiga daripada mereka disyaki terlibat dalam penggodaman laman PMO dan dua daripadanya adalah adik-beradik. Mereka telah dibebaskan dengan ikat jamin.

Suspek ketiga dalam kes PMO itu sedang membantu siasatan.

Dua lagi lelaki, berusia 17 dan 45 tahun, pula sedang disoal siasat berhubung penggodaman laman Istana.

Namun, mereka belum diberkas.

Polis berkata kes Arokiasamy dan dua kumpulan yang menggodam laman PMO dan Istana itu tiada kaitan antara satu sama lain.

Sementara itu, Kementerian Ehwal Dalam Negeri (MHA) semalam menegaskan perbuatan mengganggu atau merosakkan sistem teknologi infokom (ICT) dilarang dan merupakan satu kesalahan.

"Perbuatan sedemikian boleh menjejas operasi perkhidmatan kritikal, menimbulkan kekhuatiran, kerosakan dan bahaya, dan mempunyai kesan-kesan serius terhadap keselamatan, ekonomi dan sosial bagi Singapura dan rakyat Singapura," kata seorang jurucakap MHA.

Beliau menambah bahawa pemerintah tidak akan teragak-agak mengambil tindakan terhadap mereka yang melakukan tindakan jenayah itu.

Jom register disini:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASTRO AWANI Online