picture

picture

PENGENALAN

Foto saya
Bandar Seri Permaisuri, Bandar Tun Razak, Malaysia
ASSALAMMUALAIKUM dan SALAM 1 MALAYSIA....kepada semua para tetamu yang berhormat sekalian...kami disini adalah dari salah sebuah syarikat bumiputra yang telah berdaftar dengan SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA dan telah sekian lama menceburi didalam bidang yang berkaitan dengan memborong membekal dan pengedar sehingga sampai ke tangan dan dijamin dengan harga yang memuaskan. Diantara prodak yang kami pasarkan ialah seperti KELAPA SANTAN DAN AYAM KAMPUNG. Disini juga kami ingin memaklum kan bahawa kami juga menyediakan pengkhidmatan membekal telor ayam dan gas .
  • Lokasi : BANDAR SERI PERMAISURI,BANDAR TUN RAZAK, Malaysia
  • Alamat : Blok 05-00-01,Flat sri johor, 6km, Cheras,56100 Kuala Lumpur . MALAYSIA

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :

Phone: 018-2755546
Komen ke blog kami atau hantarkan email
kepada: nwstimes@gmail.com
Jemput like ke page kami :-


Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 17 September 2013

Perolehan Celcom cecah RM2 bilion

  • Shazalli RamlyShazalli Ramly

SYARIKAT telekomunikasi mudah alih negara, Celcom Axiata Bhd (Celcom) merekodkan perolehan sebanyak RM2.01 bilion bagi suku kedua tahun ini, iaitu perolehan sukuan tertinggi pernah dicatatkan sepanjang sejarah operasi syarikat itu.

Dengan rekod terbaru itu, perolehan Celcom bagi separuh pertama tahun ini mencecah RM3.99 bilion, iaitu peningkatan 4.3 peratus berbanding tempoh sama tahun lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif Celcom, Datuk Seri Shazalli Ramly berkata, perolehan suku kedua itu melepasi sasaran awal RM2 bilion yang ditetapkan syarikat itu.

Menurutnya, pencapaian tersebut adalah hasil transformasi yang dilaksanakan dalam menjadikan Celcom lebih berdaya saing menuju 2015.

“Bagi suku kedua berakhir 30 Jun tahun ini, Celcom mencatat keuntungan bersih RM577 juta, naik 5.1 peratus berbanding suku pertama dan peningkatan margin 28.2 peratus.

“Manakala pendapatan sebelum faedah, cukai, susut nilai dan pelunasan syarikat pula adalah RM900 juta dengan peningkatan margin sebanyak 44.5 peratus, disumbangkan peningkatan produktiviti,” katanya pada majlis pembentangan prestasi kewangan suku kedua Celcom di Kuala Lumpur, semalam.

Katanya, peningkatan margin itu diperkukuh melalui perbelanjaan pintar, pengurusan aset yang baik, peningkatan produktiviti serta program pemasaran dengan kos yang lebih cekap.

Shazalli berkata, Celcom juga kekal sebagai peneraju utama jalur lebar dengan mencatatkan 1.1 juta pelanggan, menyumbang RM521 juta kepada hasil syarikat itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASTRO AWANI Online