picture

picture

PENGENALAN

Foto saya
Bandar Seri Permaisuri, Bandar Tun Razak, Malaysia
ASSALAMMUALAIKUM dan SALAM 1 MALAYSIA....kepada semua para tetamu yang berhormat sekalian...kami disini adalah dari salah sebuah syarikat bumiputra yang telah berdaftar dengan SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA dan telah sekian lama menceburi didalam bidang yang berkaitan dengan memborong membekal dan pengedar sehingga sampai ke tangan dan dijamin dengan harga yang memuaskan. Diantara prodak yang kami pasarkan ialah seperti KELAPA SANTAN DAN AYAM KAMPUNG. Disini juga kami ingin memaklum kan bahawa kami juga menyediakan pengkhidmatan membekal telor ayam dan gas .
  • Lokasi : BANDAR SERI PERMAISURI,BANDAR TUN RAZAK, Malaysia
  • Alamat : Blok 05-00-01,Flat sri johor, 6km, Cheras,56100 Kuala Lumpur . MALAYSIA

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :

Phone: 018-2755546
Komen ke blog kami atau hantarkan email
kepada: nwstimes@gmail.com
Jemput like ke page kami :-


Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 28 Oktober 2013

Bahaya Masak Daging Ayam Yang Baru Dikeluarkan Dari Freezer


Pasti anda selalu memasak daging ayam yang baru dikeluarkan dari freezer tanpa anda mengetahui apa akibat buruk yang akan terjadi jika perkara ini berterusan berlaku?

Freezer berfungsi untuk membekukan daging ayam agar daging ayam yang sudah kita beli boleh bertahan lebih lama dan boleh dimasak bila-bila masa, namun lebih baik  jika kamu anda mengeluarkan daging ayam dari freezer jangan segera memasak daging tersebut melainkan biarkan terlebih dahulu hingga daging tadi tidak dingin.

Ingin tahukah anda apa yang sebenarnya terjadi jika masak daging ayam terus dari freezer ?

“Sehabis dari freezer jangan cepat dikeluarkan dan dimasak, memang bakteria akan mati ketika proses masak namun racunnya tidak akan hilang, kata BPOM, DR. Roy Sparringa PhD.

Biasanya ia dilakukan ibu ibu dirumah dan mahasiswa karana ingin cepat memasak daging ayam.

Cara yang benar untuk memasak daging ayam yang ada di frezer adalah dengan menyimpannya terlebih dahulu di rak bagian bawah selama satu malam dan baru esok paginya baru boleh dikeluarkan dan dimasak.

“Contohnya esok anda ingin masak, malam ini ayam sudah disimpan di rak bawah,” jelasnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ASTRO AWANI Online